10 oktober 2024
Wist je dat bijna de helft van Nederland niet op de hoogte is van haar arbeidsrechten? Denk hierbij aan de hoogte van het minimumloon en het aantal vakantiedagen. Hierdoor kunnen onrechtvaardige en onrechtmatige situaties ontstaan. Om die reden is het nieuwe project Sterk op je werk in het leven geroepen, geïnspireerd op ons succesvolle mastervak Justice Entrepreneurship. Het leuke nieuws: nu ook open voor MBO- en HBO-studenten!
In teams van MBO-, HBO- en WO-rechtenstudenten werk je aan een rechtsoplossing voor het probleem dat werknemers, zoals jijzelf, vaak onvoldoende op de hoogte zijn van hun rechten op de werkvloer en hoe ze die kunnen verdedigen. De oplossing kan van alles zijn: een (tech) tool, een dienst of een service, in de vorm van een stichting of een onderneming. Alles is mogelijk. De lessen worden gegeven door ons docententeam dat gespecialiseerd is in Design Thinking (een bewezen succesvolle methodiek) en je wordt actief begeleid tijdens het proces.
Daarnaast bieden we ook de mogelijkheid om na afloop van het vak je oplossing verder te ontwikkelen en op de markt te brengen via ons Incubatorprogramma. Én je krijgt een certificaat, waarmee je je toekomstige kansen op de arbeidsmarkt kunt vergroten.
Sterk op je werk duurt van half november t/m januari 2025 en is bedoeld voor rechtenstudenten van: ROC Midden-Nederland, ROC Amsterdam, Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Utrecht en Universiteit van Amsterdam.
De studielast bedraagt: twee dagdelen per week, op woensdagmiddag (13.00-17.00 uur) en vrijdagochtend (9.00-12.00 uur). Voorafgaand aan het vak is er een matchmaking day gepland waarin de teams worden gevormd. Het vak wordt afgesloten met een evenement waar je jouw idee kunt pitchen voor een prominente jury.
Het onderwijs vindt plaats bij ROC Midden-Nederland (Kanaleneiland, Utrecht).
Ben je inmiddels enthousiast om bij te dragen aan dé oplossing en wil je meedoen aan dit unieke vak? Meld je dan eenvoudig aan via de knop hieronder. Voor vragen, kun je contact opnemen met onze projectmanager, Susan Leclercq.